Deneme, İlişkiler

Sanal Aşk(mıdır?)

Sanal Aşk

Yaşanılanı terk edileni ve evlilikle sonuçlananı hepsi var bu sanal dünya da… Aşk nedir? Diye şöyle bir düşündüğümde hemen aklıma “Evlilik aşk’ı öldürüyor” paradoks’u gelir. Hemen akabinde “Romeo ve Juliet”,”Ferhat ve Şirin” izler bu düşüncemi.  Hep bir ulaşılamazlık, hep bir kavuşamazlık barındırır yaşanmış büyük aşklar. Düşünürüm ki onların efsanesi kavuşamazlıklarından geliyordur belki de. Sorgulayabiliriz aşk’ın var olması, yaşanması için yan yana olma gereği olup olmadığını.

Sürekli sınanan ilişki ve kaybedilme korkusu varsa aşk devam edebilmektedir.Gerçek hayatta yaşamaya başlayacağımız bir ilişkide aşk’a giden yol muhtemelen şöyledir. İlk olarak karakter olarak tanımamamızın normal olduğu birisinin dış görünüşünden hoşlanmak, devamında ona açılmak ve birbiri ardına süregelen buluşmalar ki çoğunda birbirini tanımaya ve anlamaya en çok yarayacak yöntem olan sohbet’in en az hatta hiç olmadığı buluşmalar…

Bu nokta da çıkış aranabilir fakat sohbet edilemeyen ve tek paylaşılan şeyin fiziksel görüntüden alınan haz olduğu bir duygu yoğunluğunun adı asla aşk olamaz. Bu ilişki de sonuç evlilikte olsa asıl sonuç; ya mutsuz bir evlilik yâda boşanma olacaktır.

Düşünün! Sevdiğiniz kişiyle paylaşabildiğiniz tek zevk onun fiziksel görünümünden aldığınız zevk ve evlendiniz. İnsanoğlu yaşlanan bir canlı olduğundandır ki en ufak görünüm bozukluğunda artık evli olduğunuz kişiyle paylaştığınız tek zevk olan şey de elinizden uçup gitmiş olacaktır.

Oysa ki; sohbet edilebilir ve her konuda paylaşımınızın olduğu, anladığınız ve onun düşüncülerine ve karakterine aşık olduğunuz bir eş ile evli iseniz yaşlansanız da her şey eskisi gibi  devam ediyor ve üstelik insanın yaşlandığında en çok ihtiyacı olan bir şeyler paylaşabildiği kişi gereksinimi sizin tam yanınızda oturuyor olacaktır, pek tabi aşkınızda yanınızda…

Sanal aşk’ın başlangıç noktasına bakarsak sohbet’in ve dolayısıyla ortaya çıkacak düşüncülerin, karakterin oluşturduğu dış görünümden bağımsız bir aşk’ın var olabilme savaşıdır.

Sanal Aşk’ın gerçek hayatta yaşadığımız aşktan tek eksik gibi görünen yönü dokunamamaktır, öpememektir, sarılamamaktır ve hatta sevişememektir ki dokunmak, öpüşmek, sarılmak ve sevişmekte aşk’ın içindedir bu da reddedilemez.

Sonuç olarak aşk bencildir. İki kişilik bir bencilliktir bu. Dokunamamak sevdiğine aşk’ı körükler. Sanal da olsa “AŞK” aşk’tır. Körüklenebilen bir duygudur.

“Sanal Aşk” ;  Ruhların seviştiği nokta’nın ta kendisidir!

Standart

Sanal Aşk(mıdır?)” üzerine 12 yorum

  1. anemon dedi ki:

    Bence dürüst olunmadıktan sonra her ortamda olduğu gibi burda da kirletilen bir duygudur aşk. Dediklerin evet çok doğru; öncelikle konuşabilen ve seni anlayabilen insanı yanında görebilmek elbette ki önemli! Ama inanmıyorum buradaki sadakate ve bu sahip çıkılması gerektiği halde sömürülen duygulara…Sevgiler.

  2. Anonymous dedi ki:

    aslında çoğu nokta doğru ama artık görsellik nette çok büyük bir yer tutuyo. yani şimdi insanlar herhangi bi yerde birbirlerinin user fotolarını görerek muhabbete başlıyolar fln. hatta kendi kafalarında yaratıyolar kendileri için ideal olan görüntüyü ona göre konuşuyolar karşılarındakiyle.

  3. meltem dedi ki:

    foto olmasa bile insan karakterini sevdiyse kendi kafasında belkide kendi istediği gibi bir fizik oluşuturyo ve daha çok bağlanıyo. ama sanal ortamda eğer aşığım diyebiliosan ruh ikizini bulabilme ihitmalinin eşiğindesin demekitr. ama ne yazıkki sadece sanal ve fizik ön plana çıkmadan sadce kişiliğe verilen önem ,bu temiz ve saf duygular sadece internette aklınıza gelir. reel hayattan kopulamıyor..

  4. ogeday dedi ki:

    aşk aslında kapınıza bagladıgını bir köepgin sizin ona vereceginiz bir kac lokmayı beklemsi gibi biz de onlardan bi kaclokma sevgiyi beleriz ama o bir hayvan katilidir senin orda aclıktan ve suzuluktan ölüşünü timsah gözyaşları içinde izlemyi tercih eder bir tutam sevgiyi beklemek ondan ölümsüzlügün iksirini beklemek kadar zor ve imkansızdır güngecer alışırsın aclıga ve suzuluga baglı oldugun zincireler artık hoşuna gider cıkartmak istemezsin güngectikce acılardan zefk alan biri olursun oysaki bu senin acizligindir kafandaki cuvalı atmaktansa kırbaclanmayı tercihedersin ve güngelmiştir sen artık acımasız bir köpek olmuşsundur artık acı cektirmekten de zefkalırsın güvensizsin. bilirsin kime kalbini uzatsan onu alıp üzerinde tepinecektir.oyüzden aşkda sanalda böyledir kahpedir sevdigin gibi

  5. Anonymous dedi ki:

    sanal aska hic inanmazdim.ama bu dunyaya girince bende birine asik oldum.ustelik bir arap kizina.o da bana asik oldu.yani karsilikli.konusmk ruhun karekterin aynasidir.birbirimizle konustukca ne kadar fazlaortak noktamizin oldugunu farkettik. dogum gunumuz bile bir gun ara ile.sanal aska inanmamak ahmakliktir. bir insanin bunu yasamamasi boyle bir askin varolmadigini gostermez.inanmak icin gercekten yasamak gerekmiyor.cunku sanal ask varsa mutlaka arkasindan realde gorusmek gelir.zaten boyle bir talep gelmiyorsa asiklardan bu sanal askin hicbir manasi yoktur.internetin hayatimiza girmesiyle askin tarifde cesitlendi.basli basina yeni bir dunya olusturan internette, elbette ask da kendine uygun bir yer bulacakti.mesela herkesin cok sevdigi bir sarkici vardir, kizlar erkek sarkicilara, erkekler bayan sarkicilara ayri bir hayranlik duyarlar. peki bizler bu sarkicilari normal hayatta hic gorduk mu? hayir. o zaman bu insanlarda bizi cezbeden nedir? bu hayranlik neyin nesi. bu insanlarda bir nevi sanal olmus olmuyorlar mi kafamizda. sanal alemde konustugumuz kisi etten kemikten bir kisidir.yani duygulari olan biridir.her ne kadar gozle gorulmuyor olsa da o kisi begendigimiz artisler sarkicilar gibi vardir yasiyordur.gercek hayatta ask ile alakali neler var ise aynisi realdede kendi sartlarina ozgun bir sekilde vardir.realde de insanlar aldatmiyormu? aska dair yalan soylemiyor mu?hem aska yoksa bu ozlemek, hep sevdigi kisiyi dusunmek de neyin nesi?kisinin sevmedigi bir kisiye seni cok seviyorum, seni cok ozledim demesi icin aptal olmasi lazim.hem kisi sevmedigi biri ile nicin vakit gecirsin ki?benim sanal askim beni cok ozledigini, ve sanki beni cok uzun yillardir tanidigini soyler.ve insan gercek hayatta bulamadigi aski dogal olarak sanal alemde bulmaya calisacaktir.ama sanal ask zincirlerini kirip reale tasinmiyorsa bunun adi ask degil bunun adi kullanilmaktir.ben realde oldugum gibi sanalda da kiskancim.bir kiz beni seviyorsa sadece beni sevmeli.cunku benim tek kalbim var.yine ben yuzlerce kizla gorustum bu arada ama onlardan hicbir elektrik alamadim . cunku bu is kalp isidir.ask, aska cesareti olmayanlarin isi degildir.bu bir karekter isidir. sadece fiziki olarak hoslanmak degildir.eger kalp severse ayaklarda onu takip eder.kalp seviyor ayaklar aska dogru yolculuga cikmiyorsa, maalesef bu kisiler gercek asik degildir.boylelikle askin adinida kotuye cikarmasinlar.sanal ask gercek ask icin sadece bir asamadir.insanlar soyle yada boyle bir yerde karsilasacaklar.sonrada ciddi iliski icin ileriye donuk planlar yapacaklar.sanal alemde kisinin daha fazla secenegi vardir.ustelik benim gibi normal hayatta bayanlarla konusmaktan cekinen biri icin sanal alem ayri bir firsatlar sunuyor tanismak icin.bence unutulmamasi gereken bir nokta butun es arayanlarin tek bir amaci vardir.hayatta mutlu olmak.bu mutlulugun gerceklesmesine sanal alem yardim ediyorsa elbette dikkate deger bir tarafi vardir.ocak basinda 2008de, sanal askima, evlilige goturecek tanisma teklifinde bulundum.boyle olmasida gerekiyordu. cunku 5 ay boyunca hergun konustuk, once arkadas olarak,sonra bu sanalaska donustu.sonraki adim ya geri donus ya ileri hareket olacakti. ilk adimi ben attim,eger sanal ask belli bir zaman sonra ciddi olarak evlilige donusecek bir beklenti gostermiyorsa ben o aska inanmam. o sadece sanal gonul eglendirmektir.ben birini seviyorsam,asik olmussam,realde gorustukten sonra tam istedigim gibi demissem, ve hala evlemeye cesaretim yoksa bu aptalliktir.saskinliktir derim.bence evlilige donusmeyecek sanal ask umitleri kirmak,karsi tarafin nasibine mani olmak demektir.simdi sevgilimden haber bekliyorum.marriage is lotery.

    • selin dedi ki:

      yorumunuz güzel ama bende sunu anlamıyorum camda görüyolar fakat tam anlaşılmaz kamera ile real bu aşık oldum ölüyorum diyenler realde görünce aynı hissi yakalayabiliyormu?

  6. Hatice dedi ki:

    Bencede bu yazı cok güzel olmus ellerinize saglık :) bende suanda bir sanal ask yasıyorum ve gercekten sevıyorum onunda benı sevdıgıne emınım. Bnce kim ne derse desin sanal ask war:)

  7. Anonymous dedi ki:

    aşk sadece birbirine dokunmak öpüşmek vs. falan değildir bence.aşk aynı duyguları paylaşmak karşındakini özlemek,merak etmek,hayaller kurmak,bir gün o hayallerinin gerçekleşeceğini düşünerek yaşamaktır.onun yanında olman gerekmez o zaten senin hep yanındadır bedenen olmasada ruhen yanındadır.onun için endişeleniyor onu merak ediyor her dakika onu düşünüyor yada düşünmek istiyorsan ne mutlu sana aşk seninde kapını çalmış..
    aşk aşktır sanalı olmaz çünkü elbet birgün o iki beden buluşacaktır..

  8. Geri bildirim: Blog Kardeşliği » Blog Archive » dismenore.wordpress.com

Bir Cevap Yazın

